AFSLANKEN is geen doel op zich, ……..het is een manier om je levensstijl te verbeteren!

Het SLIMdiet concept bestaat uit 2 belangrijke onderdelen:

  1. Het zeer effectieve 4 stappendieet met smakelijke producten.
  2. Een goede ONLINE coaching door de SLIMdiet diëtisten.

Het proteïnedieet

DrankAardbeiAnanas

1. Hoe werkt het dieet?

Het menselijk lichaam heeft drie energiebronnen bestaande uit suikers, vetten en eiwitten. Eiwitten zijn noodzakelijk voor vele organen, in het bijzonder voor het bloed, de huid, de spieren, het hart en de lever. Eiwitten  spelen een rol in de verschillende fasen van het leven van de cel. Elke dag sterven cellen van het lichaam af en moeten deze worden vervangen. Eiwitten zijn het basiselement voor deze vervanging van cellen. Bij een eiwit- of proteïnedieet is de enige toevoer van brandstof aan het organisme afkomstig van eiwitten met een vrijwel totale uitsluiting van suikers en vetten. Het lichaam past zich op natuurlijke wijze aan en zult vanzelf gewicht verliezen, met behoud van uw spiermassa.

2. Voordelen

Het eiwitdieet is de meest verassende methode die ooit ontwikkeld werd om gewicht te verliezen. Het is tevens de snelste en de meest veilige methode. Deze methode vereist geen enkele beperking van uw dagelijkse activiteiten, integendeel: u zult zich heel fit voelen! Een snel gewichtsverlies van 6 tot 8 kg per maand voorkomt de ontmoediging die zich voordoet bij gebruikelijke diëten. Het eiwitdieet voorkomt frustratie, omdat er geen gevoel van honger is, wat weer bijdraagt tot het behoud van uw motivatie. In tegenstelling tot andere diëten, is er geen gevaar voor het verdwijnen van spieren. De eiwitten zorgen voor het onderhoud van de spieren (waaronder het hart) en de organen (waaronder de huid).

Het gewichtsverlies gebeurt dus uitsluitend ten koste van de vetten. Stap voor stap worden normale voedingsmiddelen weer ingevoerd en zult u geleidelijk aan een andere voedingsgewoonte aanleren. Na het beëindigen van het dieet moet u een gezond eetpatroon aanhouden om hiermee uw ideale gewicht vast te kunnen houden.

3. De 4 stappen

Stap 1

Tijdens deze stap gaat u 60% van uw totale overgewicht verliezen. Dat lijkt veel, maar stap 1 is het gemakkelijkste deel van het dieet, want er hoeft geen enkele keuze van voeding te worden gemaakt. U mag niets anders gebruiken dan:

  • De toegestane groenten.
  • De SLIMdiet maaltijden (5 zakjes/dag)
  • De multivitaminen.
  • Tenminste 2 liter water per dag.

Stap 2

Tijdens deze stap gaat u 30% van uw totale overgewicht verliezen. Stap 2 berust op hetzelfde principe als stap 1, maar u kunt het zakje voor de avondmaaltijd vervangen door een maaltijd bestaande uit groenten en vlees of vis.

Stap 3

Tijdens deze stap gaat u 5% van uw totale overgewicht verliezen. Stap 3 berust op hetzelfde principe als stap 2, maar u kunt het zakje voor het ontbijt vervangen door een normale maaltijd. Het zakje voor ’s morgens wordt vervangen door brood, fruit of een melkproduct.

Stap 4

Tijdens deze stap gaat u nog eens 5% van uw totale overgewicht verliezen. Dit is de laatste stap in het SLIMdiet programma, waarbij u dus de overgang maakt van het proteïnedieet naar normale voeding. Het laatste zakje voor de lunch wordt nu ook vervangen door brood, fruit of een melkproduct.

Terug naar normale voeding

Het behoud van uw gewicht valt of staat met het aanpassen van uw oude eetgewoonte. Het is onmogelijk een ideaal gewicht te behouden zonder een periode van stabilisatie. Zo’n periode kan zelfs meer dan een jaar duren. Deze periode van heropvoeding is niet moeilijk, maar vergt wel wat discipline. U moet het lichaam nu “laten wennen” aan het nieuwe gewicht. Uw inspanningen zullen worden beloond en de resultaten blijven voor de rest van uw leven verworven. Er is dus geen sprake meer van het gevreesde “jojo – effect”.

Supplementen en water

Supplementen

Iedereen vindt het vervelend om veel supplementen te moeten slikken om vitamine tekorten op te vangen. Bij de meeste diëten worden supplementen voorgeschreven zoals: kalium, calcium, magnesium, vitaminen, zoutmineralen, etc. Dat is lastig en daarom hebben wij bijna alle supplementen al in heet zakje verwerkt. Als enige toevoeging is een multivitamine ontwikkeld  waar extra zoutmineralen inzitten. Dat is een capsule die u bij stap 1 en stap 2 driemaal daags inneemt, bij stap 3 tweeemaal daags en bij stap 4 eenmaal  daags. De door ons ontwikkelde mulivitaminen zijn van groot belang om eventuele klachten te voorkomen.

Water

Water drinken is voor deze afslankmethode onmisbaar. Als u niet tenminste 2 liter water per dag drinkt, kan uw dieet mislukken en zult u onaangename effecten ervaren. De belangrijkste rol van water is het verwijderen van organische afvalstoffen uit het lichaam. Als gevolg van het verdwijnen van het vetweefsel. Water is bovendien een uitstekende hongerstiller en stilt de contracties van de maag. Het hydrateert de spieren en de huid. Water bevat magnesium dat dient als factor voor het verminderen van stress. Het vermijdt constipatie door het hydrateren van de voedingsresten. Drink dus 8 to 10 glazen water per dag en u zult zich goed voelen.

Eventuele bijwerkingen

Er zijn geen ernstige bijwerkingen bij een proteïnedieet. Bepaalde minder ernstige bijwerkingen die kunnen worden waargenomen, komen voor bij alle diëten, enkele daarvan zijn:

  • Een daling van de bloeddruk bij snel veranderen van houding.
  • In de eerste dagen van het dieet kan mogelijk wat hoofdpijn optreden.
  • Constipatie doet zich voor in 45% van de gevallen voor.
  • Diarree is zeer zeldzaam, maar moet onmiddellijk behandeld worden als dit zich voordoet.
  • Kramp in de kuiten of last van uw rug, wat duidt op een tekort aan multivitaminen of kalium.
  • Slechte adem, door de eliminatie van ketonlichamen langs de longen.

TIPS

  • Niet iedere dag wegen, maar iedere week op hetzelfde tijstip.
  • Probeer dagelijks te lopen of andere lichaamsbeweging te nemen.
  • Zet uw sociale leven tijdelijk op een laag pitje. GA ECHT VOOR DIT DIEET!
  • Drink geen alcohol.
  • Geef niet toe aan een verleiding, maar houd vol.
  • Zorg altijd voor voldoende salade en groenten.
  • Gebruik een mixer bij de bereiding van de maaltijden.
  • Voeg aan uw maaltijden verse groenten of kruiden toe.
  • Drink voldoende water.

Starten met SLIMdiet

Wij verwachten dat u na het lezen de handleiding enthousiast bent geworden en u zo snel mogelijk wilt beginnen. Omdat het belangrijk is om een proteïnedieet niet te onderbreken, is het verstandig om een juist tijdstip uit te kiezen om te starten.

Voor additionele en/of bestel  informatie neem contact op met Instituut Zilverschoon.